شرح وظایف سمت "حسابرس داخلی"
برخی از شرح وظایف سمت "حسابرس داخلی" را عنوان میکنیم.

1- ارزیابی کفایت سیستمهای کنترل داخلی از لحاظ درست ومناسب، اقتصادی، اثربخش و کارآمد بود استفاد از منابع
2- ارزیابی میزان موثر بود دستورالعملها . کارآیی روشها. کنترل و انعکاس نتایج در قالب یك گزارش مدون
3- بررسی اسناد درآمدها و هزینههای سرمایهای و جاری شرکت در مواردی که موضوع حسابرسی هستند
4- تهیه گزارش ادواری و موردی در ارتباط با عملکرد شرکت و واحدهای تابعه ی آن
5- همکاری با سایر قسمتها و واحدهای مختلف شرکت به منظور افزایش کارآیی .کاهش هزینهها و جلوگیری از دوبار کاری
6- حصول اطمینان معقول از اینکه کنترلهای داخلی الزام از طریق نظامها، آییننامهها و دستورالعملهای مصوب استقرار یافته و به نحو مطلوب نیز اعمال میشوند
7- کارآمدو مؤثربودن دستورالعملها و کنترلهای داخلی پیش بینی شده در مورد فعالیتهای شرکت و قابلیت اعتماد اطلاعات گزارش شده توسط واحدهای مختلف حسب مورد به مدیریت یا هیأت مدیره
8- همکاری با سایر قسمتهای شرکت به منظور استقرار کنترلهای ضروری داخلی در سیستمها و روشهای در دست تهیه
نکات زیر در برنامه ریزیهای واحد حسابرسی داخلی باید در نظر گرفته شود :
الف) شناخت نیازهای مدیریت
ب) فعالیتهایی که با توجه به کنترلهای داخلی باید مورد بررسی قرار گیرند
ج) شناسایی و گزارش نقاط ضعف کنترلهای داخلی
د ) تغییرات انجام شده در برنامه ها، سیستمها و کنترلهای داخلی
ه) زمان انجام رسیدگیها
نظرات0 نظر