آشنایی با فرانت آفیس و وظایف آن
فرانتس آفیس، متصدی پذیرش هتل ، front office یعنی چه؟
فرانت آفیس ، متصدی پذیرش هتل، front office ، فردی است که نسبت به انواع واحدهای اقامتی مانند هتل ها و متل ها و امکانات مختلف آنها آگاهی داشته و با وجود مهارت های تخصصی که از قبل کسب کرده، میتواند میهمان های کشورهای مختلف را پذیرش نموده و خدماتی مطابق با خواسته آنها معرفی و ارائه کند.
فرانت آفیس، متصدی پذیرش هتل، front office ، وظایف متعدد و متنوعی را بر عهده می گیرد و در هرحال رفتارش باید مودبانه و صمیمی بوده و حتی در سخت ترین و بحرانی ترین شرایط ، صبر و آرامش داشته باشد. علی رغم تعدد وظایف فرانت آفیس، متصدی پذیرش هتل، او باید هنگام پذیرش میهمان ها به تمام جزئیات توجه نموده و بتواند به طور موثر با میهمان ها ارتباط برقرار کند. علاوه بر این، او باید با انواع لهجه ها و فرهنگ های مختلف شهرها و کشورهای مجاور آشنایی داشته و از اصول روانشناسی برای شناخت روحیات میهمان ها استفاده کند.
معمولا ، در هتل های بزرگ، چند فرانت آفیس| متصدی پذیرش هتل به طور همزمان کار می کنند و هر کدام بخشی از مسئولیت های هتل و هماهنگی ها را بر عهده می گیرند. در حالی که در هتل های کوچک، یک فرانت آفیس، متصدی پذیرش هتل مسئولیت کلیه کارهای مرتبط با بخش پذیرش و گاهی وظیفه راهنمایی مسافران به اتاق هایشان را بر عهده دارد.
و...
شخصیت مناسب برای فرانت آفیس، متصدی پذیرش هتل ، front office
به طور معمول، شغل ها و مسئولیت های کلیدی و مهم به افرادی واگذار می شود که از نظر ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی و شرایط جامعه با آن شغل تناسب داشته باشند. از طرف دیگر ، همه تیپ های شخصیتی می توانند کارهای واگذار شده را با تمرین و کسب دانش به نحو احسن انجام دهند. با این حال ، شخصیت مناسب برای فرانت آفیس ، متصدی پذیرش هتل، front office عبارت است از :
ESFP: این تیپ شخصیتی، به برقراری ارتباط با افراد مختلف علاقمند بوده و به جزئیات و حرف های مشتری ها با کمال دقت گوش می کند. این فرد تلاش می کند تا تمام نیازها و خواسته های مشتریان را برآورده نماید.
چارت سازمانی، سا ختار سازمانی، نمودار سازمانی فرانتس آفیس
چارت سازمانی، سا ختار سازمانی، نمودار سازمانی ، ساختار سلسله مراتبی از مشاغلی است که در یک سازمان وجود دارند. چارت سازمانی، سا ختار سازمانی، نمودار سازمانی، به شیوه های مختلف تعیین و رسم شده و معمولا در آن، ارتباطات بین جایگاه ها نیز مشخص می شود. این چارت سازمانی، ساختار سازمانی، نمودار سازمانی، نشان دهنده ساختار کلی سازمان و یا شرکت بوده و حاکی از این است که هر شغل در سازمان، دارای چه جایگاهی است و چه مشاغلی بالاترین اهمیت و جایگاه را دارند.
چارت سازمانی، ساختار سازمانی، نمودار سازمانی ، یکی از مهمترین ساختارهای هر سازمان محسوب می شود و عدم وجود آن منجر به ناهماهنگی و خلل در مشاغل وگاهی سازمان می شود. چارت سازمانی، سا ختار سازمانی، نمودار سازمانی فرانتس آفیس نشان میدهد که مدیریت فرانت آفیس، بعد از مدیریت هتل، از بیشترین اهمیت برخوردار بوده و حتی بر مدیر اداری و مالی ، مدیر غذا و نوشابه ، مدیر تاسیسات و مدیر خانه داری هتل ، نظارت دارد.
نظرات0 نظر